تبلیغات
خانه زبان انگلیسی - مهارت شماره 3 درک متن - روش پاسخ به سئوالات متون (از مجموعه نکات طلایی کنکور)


     شاید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که درمورد پاسخگویی به سئوالات زبان وجود دارد این است که داوطلبین سردرگم می شوند که اگر همه متن را بخوانیم وقت کم می آوریم، اگر همه را نخوانیم پس چطور جواب بدهیم! در واقع نحوه خواندن متون کنکور باید چیزی بین این دو شیوه باشد. شما به هیچ عنوان نیاز نیست که همه متن را بخوانید، اصلا برای این کار فرصتی وجود ندارد! بهترین شیوه برای پاسخگویی به سئوالات، این است که مراحل زیر را طی کنید:

۱. خواندن تیتر سئوالات

۲. پیدا کردن کلید واژه در هر کدام از سئوالات

۳. پیدا کردن کلید واژه ها (و یا مترادف آنها) در متن: "این مرحله به شما کمک می کند که جای حدودی جواب سئوال را پیدا کنید. در همان جمله ای که کلید واژه را شامل می شود دنبال جواب باشید".

۴. ترجمه جمله ای که کلید واژه در آن قرار دارد: "فقط در حد درک مطلب".

۵. رجوع به گزینه های هر کدام از سئوالات

۶. و در نهایت پیدا کردن جواب درست

     شما با این شیوه فقط به مطالعه و ترجمه بخش هایی می پردازید که به آنها نیاز دارید و باقی متن را رها می کنید. به متن زیر دقت کنید.

     The goal of education is fourfold: the social purpose, intellectual purpose, economic purpose and political/civic purpose. Current education issues include which teaching method(s) are most effective, how to determine what knowledge should be taught, which knowledge is most relevant, and how well the pupil will retain incoming knowledge. Educators such as George Counts and Paulo Freire identified education as an inherently political process with inherently political outcomes. The challenge of identifying whose ideas are transferred and what goals they serve has always stood in the face of formal and informal education.

     In addition to the “Three Rs”, reading, writing and arithmetic, western primary and secondary schools attempt to teach the basic knowledge of history, geography, mathematics (usually including calculus and algebra), physics, chemistry and sometimes politics. In the hope that students will retain and use this knowledge as their age or that the skills required will be transferable. The current education system measures competency with tests and assignments and then assigns each student a corresponding grade. The grades, usually a letter grade or a percentage are intended to represent the amount of all material presented in class that the student understood. Pre – and post-tests may be used to measure how much was learned.

1.Exsisting education matters include how well the student will ………………………..

1) apply modern scientific techniques.

2) employ new acquired knowledge.

3) keep in mind new knowledge.

4) spend the money obtained from modern science.

2. Which statement is NOT regarded among existing education issues?

1) the way in which knowledge can be applied.

2) the type of knowledge that should be taught.

3) effectiveness of teaching techniques that can be employed.

4) the applicability of knowledge that should be learnt.

3. According to the passage, western primary and secondary schools ………………………..

1) always attempt to cover such subjects as calculus and algebra

2) always attempt to include arithmetic and geography in their curricula

3) sometimes teach subjects like history and politics

4) sometimes teach topics such as reading, writing and arithmetic

4. Western schools hope that the knowledge and skills obtained can be ………………………..

1) revealed as pupils grow old                                  

2) transferred when pupils degenerate

3) conveyed as students get older  

4) confirmed when students degenerate

5. The present education system ………………………..

1) assesses capability and entertains each student with tests

2) distributes papers among pupils and amuses them with exams

3) help students gain proficiency and then assigns them a rank

4) evaluates efficiency by means of exams and then allocate every pupil a grade

این تست مربوط به یکی سالهای کنکور است که با هم حل می کنیم.

 * سئوال۱، کلید واژه ها و مترادف ها:

Existing education matters

existing = current

matter = issue

keep in mind = retain

مربوط به خط ۲ می شود. گزینه ۳ صحیح است.

سئوال ۲، کلید واژه:

Existing education issues

technique = method

مربوط به خط ۲ می شود. گزینه ۱ صحیح است.

سئوال ۳، کلید واژه:

western primary and secondary schools

مربوط به پاراگراف ۲، خط اول می شود. گزینه ۲ صحیح است.

سئوال ۴، کلید واژه ها:

western schools hope

knowledge and skills obtained

convey = transfer

مربوط به پاراگرف ۲، خط ۴ می شود. گزینه ۳ صحیح است.

سئوال 5، کلید واژه:

present education system

rank = grade

efficiency = competency

allocate = correspond

assign = correspond

مربوط به پاراگراف ۲، خط ۵ می شود. گزینه ۴ صحیح است.

     بخش هایی که زیر آنها خط کشیده شده، قسمت هایی هستند که هیچ نیازی به خواندن و ترجمه آنها نبوده. می توانید با این شیوه زمان زیادی را ذخیره کرده و به سوالات دیگر اختصاص دهید. استفاده از این مراحل، در ابتدا کمی وقت گیر و دشوار است اما با تمرین و مرور آنها به تدریج می توانید به مهارت بالایی در تست زنی دست پیدا کنید.

 

هیچ گاه و به هیچ عنوان متن را از ابتدا نخوانید و اول به سراغ سوالات بروید!

 

 



  • آخرین ویرایش:یکشنبه 11 اسفند 1392
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

How to improve your memory..........دوشنبه 24 شهریور 1393

طریقه خواندن درس زبان انگلیسی برای آمادگی در کنکور سراسری 1394..........سه شنبه 14 مرداد 1393

آشنایی با پسوند های پر کاربرد - راهکاری برای تسلط بر واژگان جدید..........سه شنبه 14 مرداد 1393

انتخاب لهجه (انگلیسی آمریکایی یا بریتانیایی)..........دوشنبه 12 خرداد 1393

تفاوت کلمات هم معنی در زبان انگلیسی..........شنبه 10 خرداد 1393

کلمات عربی در انگلیسی..........چهارشنبه 7 خرداد 1393

سه قانون گرامر زبان انگلیسی كه لازم نیست رعایت شود..........یکشنبه 11 اسفند 1392

6 اشتباه بزرگ در یادگیری انگلیسی..........یکشنبه 11 اسفند 1392

مهارت شماره 3 درک متن - روش پاسخ به سئوالات متون (از مجموعه نکات طلایی کنکور)..........یکشنبه 11 اسفند 1392

مهارتی به نام تست زنی در کنکور ..........یکشنبه 11 اسفند 1392

چگونه لهجه خود را کاهش دهیم..........شنبه 19 بهمن 1392

معرفی آزمون MSRT یا همان MCHE..........شنبه 19 بهمن 1392

اهمیت فراگیری اصطلاحات..........شنبه 19 بهمن 1392

چگونه تلفظ خود را بهبود بخشیم..........شنبه 19 بهمن 1392

تافل اینترنتی (iBT) چه تفاوتی با تافل کتبی و کامپیوتری دارد؟..........شنبه 19 بهمن 1392

همه پستها